Mer än 1000 ord...

Mer än 1000 ord...
om mig och IKT-kursen 2012


onsdag 4 april 2012

Digital kompetens......

"Digital kompetens och lärande - IKT och pedagogik för 21:a århundradet"...
Det är den kurs jag nyss bestämt mig för att delta i.... Helt nätbaserad såklart!

Perfekt för mig som arbetar som Bildlärare för åk 6-9...tycker iallafall jag.
Mycket IKT använder vi redan, jag och mina adepter:)
Det är paddor, animering, Youtube, MovieMaker, PP, Smartboard, bloggar och så vårt "kära" Fronter.
Jag tyckte därför själv att jag var rätt "hajj" på det här med IKT och IT och Internet och allt annat men...efter att ha spenderat tid till att surfa runt bland de andra kursdeltagarnas bloggar så....njaää....

Fast....Liiitee kan jag iallafall ( måste ju tänka positivt!) men det finns så mycket MER där ute!
Mer, som både jag, mina kollegor och mina elever kan använda oss av för att bli ett med 21:a århundrandet!


1 kommentar:

  1. Du har alldeles rätt i det du säger. Jag har också kommit fram till att det är ett Universum fullt med allternativa IKT-verktyg ute på nätet. Det gäller att hitta den rätta "galaxen" :-). Lycka till med fortsatta studier!
    mvh/Metodi

    SvaraRadera