Mer än 1000 ord...

Mer än 1000 ord...
om mig och IKT-kursen 2012


tisdag 17 april 2012

Dela dokument....

Google Docs Rocks.... Ja, det kan jag ju bara hålla med om!

Vilket smidigt sätt att slippa hålla reda på det där lilla USB´t, slippa bli frustrerad för att man "inte har sin laptop med just nu". Allt du behöver är internet!
Kan du hantera Office-paketet kan du hantera Google Docs!

Delningsfunktionen är ett verktyg man har nytta av i många situationer.
(Gäller väl bara att alla inbjudna är Google-användare!)


För mig som en "vanlig" användare av internet som inte handskas med hemligstämplade dokument och bilder ser jag inga risker. Vem skulle vilja hacka sig in i mitt konto?!
Något jag inte kollat är om de som jag bjudit in att dela dokument kan skicka vidare dokumenten till andra som JAG inte valt.... Då kan det vara stor risk för spridning av "hemliga" saker och det är den enda nackdelen jag kan hitta!

Endast fördelar så långt jag kan se...förutom en liten tvist!
Man ser den senaste ändringen...men hur vet man vem som gjorde den NÄST-sista ändringen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar