Mer än 1000 ord...

Mer än 1000 ord...
om mig och IKT-kursen 2012


onsdag 18 april 2012

Sociala nätverk...

Förutom att jag redan är på Facebook så är jag på Twitter nu också... Anne twittrar
På Twitter får man veta det mesta om det senaste. Lite som ett RSS-flöde fast för personer/instutioner.
Risken är kanske att man "fastnar" på sidan och bara nyfiket läser andras kvittrande?!

Började följa Bruce Springsteen då han ligger på min agenda i sommar, men märkte snabbt att alla som @ honom dök upp i mina tweets och då blev det mycket så han blev faktiskt Avföljd.

Som det är nu känner jag ingen som regelbundet twittrar, eller iallafall ingen som jag känner väl. Därför blir Twitter som en nyfikenhetskanal för mig för tillfället. Har dock hittat vår kommuns IT-projektledare  @Plingan71

På facebook addar jag de som jag känner, jobbar med, släkt och vänner och det nätverket känns mer "familjärt".
Facebook använder mina elever också och det är där jag lättast kan nå dem, så en grupp på Fejjan är det som ligger mig närmast i mitt dagliga arbete. Det gäller bara att se till att "inställningarna" är rätt...både gällande vem som tillhör Gruppen och hur den ska användas. Vett och etikett-prat innan uppstart tror jag är viktigt för att få Gruppen att bli ett bra redskap i undervisningen.

Har du någon grupp på FB där du jobbar med dina elever? Hur gick du tillväga vid uppstarten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar