Mer än 1000 ord...

Mer än 1000 ord...
om mig och IKT-kursen 2012


onsdag 18 april 2012

Dela videor.....

Youtube,
Youtube,
Youtube,
Youtube.....
Här har vi en guldgruva att ööööööööööösssssa ur. Undrar vad man INTE kan hitta här?!
Jag använder Youtube ihop med mina elever, ibland flera gånger i veckan .
Speciellt mycket nu på sista tiden när mina 7:or animerat egna filmer :)
Vi har letat efter andras animerade filmer för att få kunskap och inspiration och vi lägger upp våra egna filmer där för att alla ska kunna se dem.
Jag har ordnat ett konto som eleverna använder gemensamt. På så sätt visar jag dem som inte har ett eget konto redan, hur  man kan använda tjänsten.
Här redovisar jag arbetets gång Min projekt-blogg och här är klassens Bild-blogg;
www.enbild-1000ord.blogspot.com


På Utube kan du prenumerera på klipp från dina favorituppladdare, du kan gilla/ogilla, spela in film, dela film, se film, hålla kontakt med vänner osv. Välj själv om det ska vara en pedagogisk, dokumentär eller nöjes-inriktning på "dina filmer". You name it, Youtube got it.

                                                                Den här gillar jag:

Den här har jag varit med och gjort.... Konstfack 2008
Min kanal: AKA1971 på Youtube

Var inne och smög runt på www.vimeo.com där det också finns en uppsjö av filmer från världens alla hörn. Skillnaden mot Youtube är kvalitén på flmerna. Här hittar du säkerligen framtidens filmfolk... Mycket experimentella filmer bland det jag såg! Denna är kul! The Butter Box trick

www.mirocommunity.org ....Bra & enkel sida som passar ypperligt att ha som filmvisningställe.
Här samlar du alla filmer på en och samma sida. Mer välorganiserat än att surfa runt på Youtube.
Där tänkte jag att visa upp alla våra animerade filmer .... MEN..... får det inte riktigt till att fungera!!! Har du ? Hjälp tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar