Mer än 1000 ord...

Mer än 1000 ord...
om mig och IKT-kursen 2012


tisdag 22 maj 2012

Blogga från mobilen

Testar att blogga från min iPhone nu. Har appen Blogger på mobilen sedan innan och nu så inviger jag den på min IKT-blogg.
Kolla gärna min bildsalsblogg där jag regelbundet redovisar mitt projekt med "paddorna" via mobilen. Viktigt med bild!

Mobilen är med mig...alltid....2000tals-infektionen?!
På den sköter jag all kontakt m familj o vänner: sms, ringa, FB osv. Kartor, translation, svampbok, spel (Rumble WF och Draw Something) anteckningar, kalender, påminnelser mm....

Försöker också få in mobilen i undervisning då o då. Eleverna har ju ändå sina mobiler 24-7... även om vår skola har regeln "inga mobiler framme på lektionen" så använder vi den på Bildlektionerna!!! Fotografering , blogga, påminnelser o faktasök.... Fantastiskt redskap, speciellt som vi inte har datorer så det räcker till alla...........

1 kommentar:

  1. Har testat att blogga från mobilen jag med. Galet smidigt måste jag säga. Önskar att fler av oss skulle använda det mer bara... :)

    SvaraRadera